Nota de premsa

amec insta els partits polítics catalans a incloure a la seva agenda la competitivitat de les empreses industrials internacionalitzades.

• amec defensa el paper fonamental que la indústria exerceix en l’economia d’un territori i demana polítiques específiques per impulsar el seu creixement a Catalunya.
  • Entre altres propostes, amec impulsa la creació d’una Conselleria d’Indústria, una entitat governamental per atendre els assumptes de suport i promoció de la indústria catalana.
  • amec posa èmfasi a la importància de recolzar i promoure la internacionalització de les empreses per mantenir la seva competitivitat en un context global.
2 de maig de 2024

En el context de les properes eleccions catalanes del 12 de maig, amec, l’associació empresarial que representa a les principals empreses industrials internacionalitzades, fa una crida als partits que conformaran el nou parlament i el govern que en sorgirà perquè prioritzin la competitivitat de les empreses industrials en la seva agenda política.

La indústria és un dels principals redistribuïdors de riquesa, és on els salaris són més alts i on l’ocupació és de major qualitat. Gràcies a la indústria internacionalitzada, augmenta la resiliència i la capacitat d’un territori per fer front a les crisis, ja siguin de naturalesa sanitària, geopolítica o de cadenes de valor.Així mateix, la indústria juga un paper clau en les transicions mediambientals i digitals de la societat. És un actor fonamental en l’adopció de tecnologies sostenibles i en la creació de solucions innovadores per abordar els reptes del canvi climàtic i la transformació digital.

Per tot això i tenint en compte que aquestes eleccions catalanes estan emmarcades en un moment crucial per a la transformació cap a l’autonomia estratègica, amec demana als representants dels partits polítics catalans que tinguin en compte els següents punts:

1. La creació d’una Conselleria d’Indústria en sintonia amb el que succeeix en altres territoris i amb el propi Govern d’Espanya.
  2. Compromís del Govern per valoritzar el paper social de la Indústria, promovent la rellevància i l’impacte econòmic i social d’aquest sector, contribuint a fer-lo atractiu pel talent, especialment el jove (que, a més, enfronta un alt nivell d’atur).
  3. Mantenir el consens assolit en la formació del Pacte Nacional per la Indústria, assegurant tant el seu finançament com la seva adequada governança, amb especial èmfasi en la coordinació entre els diversos departaments de la Generalitat involucrats.
  4. Davant de l’actual moment d’incertesa internacional, especialment geopolítica, i amb la consolidació de la nova globalització és fonamental brindar un renovat i reforçat suport a la internacionalització de les empreses catalanes per contribuir a mantenir la seva competitivitat i referència a nivell internacional.
  5. És fonamental revisar el model i la càrrega impositiva sota la competència de la Generalitat per no afectar negativament la competitivitat de les empreses. Aquesta revisió ha de garantir, i fins i tot facilitar, la transició generacional i la continuïtat de les empreses, en la seva majoria mitjanes i petites, de propietat familiar i arrelades al territori. És crucial facilitar que els centres de presa de decisions es mantinguin a Catalunya, a diferència del que succeeix quan les inversions provenen de l’estranger.
  6. És crucial assegurar que les accions en matèria de sostenibilitat de la Conselleria de Medi Ambient siguin efectives i eficients mitjançant una coordinació estreta amb els departaments responsables de la seva implementació.
  7. La relació entre Administració i empreses és un factor clau pel suport real a la competitivitat. Defensem una relació eficient, amb àmbits regulatoris clars que no augmentin ni en volum ni en complexitat els tràmits. És imprescindible comptar amb un diagnòstic neutral i compartit, així com un consens en els objectius per millorar aquesta eficiència i un pla d’actuació.

En aquest moment crucial per al teixit industrial, amec fa una crida ferma als partits polítics perquè considerin aquestes propostes com a pedres angulars en la construcció d’un futur pròsper i sostenible per a Catalunya.

amec és l’ecosistema de referència per a les empreses industrials internacionalitzades, i per contribuir a la competitivitat industrial internacional, amec promou els nous factors clau de competitivitat: anticipació, adaptabilitat, col·laboració, globalització i sostenibilitat.

Les 350 empreses que formen part d’amec generen un volum d’exportació superior als 7.800 milions d’euros, exportant de mitjana el 53,9% de la facturació i invertint un 4,5% en innovació.

Per a més informació:

Aida Caballer | Responsable de Comunicació Corporativa