Sabeu que conèixer i determinar correctament l'origen de les mercaderies que comercialitzem i / o fabriquem ens pot permetre beneficiar de reduccions aranzelàries i tenir preus més competitius en altres mercats? O que la manca de domini dels INCOTERMS genera costos imprevistos que redueixen el marge comercial? Aquestes són només dues de les qüestions que respondrem en aquest imprescindible taller en què podreu conèixer les principals claus per dominar l'operativa exterior. Altres aspectes fonamentals que tractarem:
- Quan és necessari obtenir un certificat d'Origen, i per què algunes vegades ho sol·liciten i d'altres no?
- Com puc determinar quins costos aranzelaris i no aranzelaris ha de pagar un producte quan aquest es import a la UE? ¿I en un tercer país?
- Quina documentació i tràmits duaners han de complir els productes que comercializáis perquè els mateixos s'importin / exportin amb èxit?
- Com puc determinar la partida aranzelària d'un producte que comercialitzo?
- Com puc adquirir un producte d'un tercer país i reexportar a un altre sense pagar aranzels durant el temps que aquest romangui a la UE?
- Sou coneixedors que hi ha països sota sancions i embargaments als quals no es pot exportar si no s'adopten certes mesures de control i seguretat?
- Saps quins aspectes cal tenir en compte per comercialitzar amb el Regne Unit després de la seva sortida de la Unió Europea?
- A quins riscos ens enfrontem amb la situació actual de l'COVID-19?
Aquest taller ajudarà a donar resposta a totes aquestes consultes.
Per poder importar i exportar amb èxit és important conèixer l'operativa duanera i dissenyar una bona estratègia de comerç exterior que ens permeti ser més competitius en el mercat i minimitzar els costos i riscos: Conèixer i definir la partida aranzelària dels productes que comercialitzo, determinar correctament l'origen de les mercaderies i com certifique el mateix, els aranzels a pagar en cada operació, les diferents mesures de política comercial aplicables i la documentació que es requereix per poder importar i / o exportar les mercaderies a / i des de tercers països.
Programa
Aspectes a tenir en compte per planificar amb èxit una operació de comerç exterior:
- El producte que vaig a comprar / vendre
- Com determinar la partida aranzelària dels mateixos?
- Com determinar i conèixer l'origen?
- Com determinar el valor en duanes de la mercaderia que vaig a vendre / comprar?
- Quines mesures de política comercial podrien ser aplicables als meus productes ?: (drets antidumping, contingents, Llicències d'importació, controls previs a la importació / exportació, etc ..)
- El país de què vaig a comprar / vendre
- El proveïdor / client a què vaig a comprar vendre
- En quines condicions vaig a comprar / vendre ?: Els INCOTERMS
- Quin tipus d'operativa m'interessa realitzar per reduir despeses i beneficiar d'avantatges fiscals ?:
- Exportació
- Importació
- Triangular
- Venda directa d'origen
- El procediment d'importació / Exportació
- El despatx en duanes: DUA
- El nou escenari duaner segons el Codi duaner de la Unió: objectius i novetats importants a tenir en compte
- El Representant duaner
- Les Destinacions duaners que puc donar a les mercaderies per introduir-les o expedir fora de la UE i que em permetran beneficiar d'avantatges fiscals i duaneres. Figures claus per a dissenyar una bona operativa de Comerç exterior:
- Despatx a lliure pràctica
- Exportació / Reexportació
- Règims especials:
- Trànsit
- Emmagatzematge (zones franques i dipòsits duaners
- Destinacions especials (importació temporaly destinació final)
- Transformació (perfeccionament actiu i passiu)
- Controls que es poden realitzar a la importació i exportació de mercaderies.
- Documentació que es requereix per poder importar i exportar una mercaderia en funció de l'operativa dissenyada per a la seva compra / venda
Ponent: Irene Guardiola de Guardiola Advocats
Lloc, data i hora
Dies: Del 25 a el 28 de maig de 2021
Horari: de 10:00 a 12:30
Taller on line
Import del taller
Les empreses associades tenen un 30% de descompte en el preu
380 € + 21% IVA = 459,80 € empreses associades a amec
543 € + 21% IVA = 657,03 € empreses no associades.
Nombre mínim d'assistents: 9
Política de cancel·lació
Per a cancel·lacions realitzades durant els 30 dies abans de l'inici del taller, es retornarà el 75% de l'import.
Per a cancel·lacions realitzades durant els 15 dies abans de l'inici del taller, no es retornarà l'import.
Gestió de la bonificació Fundae
amec pot gestionar la bonificació Fundae per a empreses associades participants en aquests tallers, per a això hem de disposar de la documentació necessària 10 dies abans de l'inici de curs.
Més informació
Eva Pahissa - epahissa@amec.es - Tel .: 938077988