Un dels reptes principals de les pimes és guanyar dimensió per ser més competitives i resistents en una economia globalitzada. L'augment de dimensió permet accedir a preus de compra de primeres matèries en condicions més beneficioses, guanyar quota de mercat internacional, afrontar sòlidament inversions que requereixen una producció mínima important, etc.
L'altre gran repte és la successió de l'empresa, ja sigui per manca d'una segona generació o per la fragmentació del grup familiar, pel lideratge a l'organització, o altres raons que impliquen canvis generacionals. Una alternativa possible és plantejar-se la compravenda d'empreses amb visió estratègica. Són decisions a llarg termini, que cal planificar-les de manera rigorosa, que necessiten un llarg període de preparació i que requereixen recursos financers i humans per poder-les dur a terme.
En les diferents fases del procés de fusions i adquisicions, té una rellevància especial la valoració de la companyia –ja que determinarà el preu de compravenda– i també el tipus de soci o inversor. Segons la seva posició, cal tenir en compte les situacions de competència entre societats, els límits d'accés a la informació, les sinergies posteriors o les dificultats derivades de la integració de cultures.
Per tant, encara que una fusió o adquisició es pot convertir en un gran valor per a una empresa, assegurar-se que cada etapa del procés de la transacció, des de la valoració fins a la negociació i l'acord final, sigui un èxit requereix l'experiència i el coneixement d'un assessor especialitzat de M&A.
Dirigit a:
Ponent
Àngels Roqueta: Economista, Auditoria i Advocada. Doctorada en direcció i organització d'empreses per la UPC.
Programa
Més informació
Data: 20 d'octubre
Horari: De 10 a 13:00
Sessió híbrida: online o presencial a amec
Contacte: Eva Pahissa - epahissa@amec.es
Preu: empreses membres d'amec: 41€ + IVA. Empreses no membres: 68€ + IVA