Les dades assenyalen que el tancament del 2021 ha estat amb una notable recuperació econòmica, però encara hi ha riscos que amenacen d'alentir aquest ritme de creixement. Un d'ells és la crisi de subministraments global , ja famosa, propiciada per l'escassetat de determinats insums per a la producció, l'encariment de les matèries primeres i l'energia i els colls d'ampolla ocasionats per les dificultats logístiques i de transport. Situacions anòmales que impacten negativament en la cadena de subministraments en forma d'increments de costos, desproveïments o retards en els lliuraments.
Algunes de les companyies afectades per aquesta situació s'estan veient obligades a reorganitzar la seva activitat i/o suportar un augment en els costos, assumint una reducció dels marges o aplicant augments en els preus.
Davant d'aquest escenari econòmic identifiquem diverses problemàtiques que es poden derivar a nivell legal. La primera estaria relacionada amb les dificultats que laugment extraordinari de costos de producció o les interrupcions rellevants en els subministraments podrien generar a nivell contractual, provocant incompliments de compromisos assumits amb el destinatari inicial del producte. En no ser aquest lliurat en les condicions pactades, podria fins i tot afectar els compromisos assumits amb tercers pel perjudicat inicialment i així successivament amb diferents operadors de la cadena de valor, generant un efecte dòmino.
Per aquesta raó el dia 29 de març , vam convocar una sessió de networking sobre com interactuar amb els clients davant de la crisi de subministrament.
La finalitat d'aquest networking serà posar en comú els reptes a què us esteu enfrontant i quines solucions creieu més oportunes. Volem que compartiu les vostres experiències, dubtes i que gràcies a la participació de les empreses la transferència de coneixement us permeti prendre decisions.
Més informació:
Sessió online
Data: 29 de març
Horari: De 10:00 a 11:30
Contacte: Laura Marín - lmarin@amec.es