Logo AMEC
Notícies
La nova generació d'aliances empresarials per 2021
1 de gener de 2021

Les perspectives de la indústria avancen importants canvis en el context de les aliances empresarials per als propers anys.

 

Amb el context incert generat per la pandèmia, la prioritat immediata de la majoria de les empreses ha estat resoldre les transaccions en curs. Les retallades de despeses per fer front a la crisi han portat a moltes empreses a ajornar o cancel·lar els seus projectes de fusions i adquisicions (M & A), encara que la indústria s'ha mantingut atenta a l'adquisició d'empreses més petites i especialitzades.

 

Les aliances seran clau per accelerar la transformació

No obstant això, les empreses han de preparar per a un món que tindrà economies i societats profundament remodelades. La majoria dels sectors necessitaran reinventar-se, i molts utilitzaran les aliances empresarials per accelerar la seva transformació.

 

En una sèrie de enquestes dutes a terme per Deloitte, els responsables de M & A confirmen majoritàriament haver detingut (92%) o abandonat (78%) a l'almenys una transacció com a resultat de la Covid-19. No obstant això, des de març, el 60% de les organitzacions han reprès la recerca de nous acords.

 

Els executius enquestats consideren que les M & A s'acceleraran en 2021, a mesura que les empreses posin en marxa les seves iniciatives per diversificar el negoci, especialment amb l'ampliació de l'oferta de serveis digitals i tecnologies avançades.

 

Enfocaments no tradicionals per a temps incerts

A diferència d'altres crisis, les fortes transformacions comercials, socials i tecnològiques fan necessària la recerca de valor en un entorn de baix creixement. Per aquest motiu, les empreses van a prioritzar els enfocaments d'associació no tradicionals per desenvolupar estratègies disruptives de creixement empresarial, com aliances, aliances d'empreses o les SPAC (Special Purpose Acquisition Company).

 

En aquest context, les aliances amb proveïdors de tecnologies i serveis seran clau perquè les empreses puguin complementar la seva experiència, accedir a noves capacitats i solucions més ràpidament, sense necessitat de realitzar importants inversions inicials.

 

 

Els motors de l'canvi: tecnologia i regionalisme

La digitalització i les tecnologies de la Indústria 4.0 seran els principals motors d'aquesta nova generació d'aliances on l'agilitat serà essencial per accelerar la transformació de les empreses i prosperar en la propera normalitat.

 

Finalment, també haurem de tenir present el creixent regionalisme comercial i la relocalització de la producció, que fan preveure que les empreses prestin més atenció en els acords intraregionals i locals per mitigar els riscos de la integració en aquests temps incerts.

 


 

Susana Gonzalez Ruiz

Observatori amec

sgonzalez@amec.es

 

© 2020 amec | Gran Via de les Corts Catalanes 684, Pral. 08010 Barcelona
  • BforPlanet.jpg
  • TheGlobalCompact.jpg
  • ITMA.jpg
  • Exportarparacrecer.jpg
  • icca.jpg
  • UNE.jpg
  • SEGELL-AGENTS-VERTICAL-SENSE-DATA.png