Logo AMEC
Portlet actualitat :: Pàgina Detall
amec ha sol·licitat a la Direcció General de Salut Pública que faciliti la sortida i entrada a Espanya de el personal de les empreses industrials internacionalitzades
28 de gener de 2021
  • La direcció general de Salut Pública estableix l'obligatorietat de comptar amb una PCR negativa realitzada 72 hores abans de el viatge, una cosa molt difícil de complir si no impossible tant en els desplaçaments d'un o dos dies com en els de grans distàncies.

• El director general d'amec, Joan Tristany, proposa que, sempre amb un certificat responsable de l'empresa que el treballador no pugui dur a terme la prova a l'exterior, la realitzi en el moment de l'arribada a l'aeroport espanyol.
  • Tristany ha informat també de la situació a l'secretari general d'Indústria, Raül Blanco; la Secretària d'Estat de Comerç, Xiana Méndez; i la consellera delegada de l'ICEX, Maria Peña.

Barcelona, 16 de desembre de 2020. El director general d'amec, Joan Tristany, ha comunicat a la directora general de Salut Pública, Pilar Aparicio, els problemes que les empreses industrials s'estan trobant en la seva activitat internacional, i li ha sol·licitat que faciliti la mobilitat del seu personal, garantint igualment totes les mesures de seguretat.

Actualment, la direcció general de Salut Pública estableix que, per poder entrar a Espanya via transport aeri o marítim, tot passatger procedent de països considerats de risc per motius de pandèmia ha de disposar d'una PCR amb resultat negatiu realitzada a les setanta-dues hores prèvies a la seva arribada. No obstant això, molt sovint els desplaçaments i la tornada es realitzen en el mateix dia o, per contra, es duen a terme en zones allunyades on és difícil realitzar-se una prova, així com obtenir els resultats en anglès o espanyol, tal com exigeix la normativa. A més, en països com, per exemple, Austràlia, Nova Zelanda o el Japó ha una veritable dificultat de sincronització entre la realització de la prova, el temps de procés i obtenció de resultats i de connexions aèries que fan impossible complir el temps de 72 hores des l'obtenció de resultats.

Per tot això, amec sol·licita que, sempre amb un certificat responsable de l'empresa i en els casos en què el treballador no pugui realitzar la prova a l'exterior, pugui realitzar-la en el moment de la seva arribada a l'aeroport espanyol. "Creiem que és una solució efectiva i possible, que garanteix l'objecte de la resolució i permet l'activitat laboral i empresarial, no limitant l'activitat de les nostres empreses a l'exterior", ha explicat el director general d'amec. Tristany ha traslladat també aquesta situació, i la seva possible solució, als responsables de l'administració relacionats amb la indústria i el comerç internacional, com són el secretari general d'Indústria, Raül Blanco; la Secretària d'Estat de Comerç, Xiana Méndez; i la consellera delegada de l'ICEX, Maria Peña; així com als responsables d'Economia i Empresa de les administracions autonòmiques. Tots ells han compartit i han mostrat sensibilitat cap a aquesta qüestió.

amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses

L'associació de les empreses industrials internacionalitzades amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses a Espanya : anticipació, adaptabilitat, col·laboració, glocalització i sostenibilitat. Les empreses que formen part d'amec generen un volum d'exportació superior als 6.200 milions d'euros, exporten de mitjana el 55,5% de la seva facturació i inverteixen el 4,7% en innovació.

Per a més informació:

Glòria Ayuso