Logo AMEC
Agenda
11 de març de 2021
Obert

10 de març de 2021

50

0
Com determinar l'origen de la mercaderia - Sessió online

banner.png

 

Amb la deslocalització que estan patint els processos productius i l'augment de les compres de matèries primeres en diferents països, conèixer l'origen que tenen les mercaderies que comprem, fabriquem i / o venem no és una tasca fàcil i resulta cada vegada més complexa però per altra banda necessària per poder beneficiar-nos d'exempcions aranzelàries a la importació. La fabricació a Europa cada vegada és menor i les empreses estan sortint a l'exterior i exigeixen conèixer l'origen dels productes que adquireixen. La sortida del Regne Unit de la Unió Europea ha comportat també una necessitat per a les empreses d'haver de conèixer l'origen dels productes que fabriquen i / o comercialitzen, a l'objecte de poder determinar si els mateixos pagaran o no aranzels a la importació a Anglaterra.

 

Per aquest motiu ens trobem cada vegada més que els nostres clients ens exigeixen que els certifiquemos l'origen de les mercaderies i la majoria de vegades desconeixem què ens estan demanant i com hem de determinar i certificar el mateix, així com els riscos i responsabilitats en què incorrem quan vam signar documents sense entendre i saber molt bé el contingut i aplicació dels mateixos. L'objectiu d'aquesta sessió és donar una visió pràctica de com les empreses poden determinar l'origen de les seves mercaderies i quins documents han d'emetre per certificar el mateix en aquelles compravendes que duguin a terme tant en l'àmbit nacional, intracomunitari com internacional, on es farà especial esment a com afecta tot aquest tema a les relacions comercials amb el Regne Unit, doncs determinar l'origen d'una mercaderia és necessari en qualsevol tipus de compra-venda.

 

Programa de la sessió

  • Introducció i importància de l'origen i la seva regulació en l'Acord de Lliure Comerç entre la UE i GB
  • Com es determina l'origen de les mercaderies: tipus d'origen
  • Com se certifica l'origen de les mercaderies en les transaccions internacionals:
  • Tipus de Certificats d'origen i supòsits en els quals he de emetre / sol·licitar cada un d'ells (EUR-1, declaració en factura, REX,
    • Comunicació d'Origen, FORM-A.
    • Diferències existents entre el Exportador Registrat (REX) i el Exportador autoritzat
  • Tipus de certificats d'origen que s'han d'emetre en les transaccions intracomunitàries:
    • Les declaracions a llarg termini de l'proveïdor.
    • Les declaracions per operació
  • Comprovació d'origen a posteriori: Riscos en què incorre per determinar erròniament un certificat d'origen i emetre malament un certificat d'origen.

Ponent: Irene Guardiola - GUARDIOLA Lawyers

 

Data i horari

Març 11

De 10:00 a 11:30

 

Més informació:

Eva Pahissa - epahissa@amec.es - 938077988

s

L'origen de les mercaderies 

' />
  • Ets membre d'amec *

  • * Camps obligatoris

NOTA LEGAL

 

Les dades recollides en aquest document s'utilitzaran en la forma i amb les limitacions que recull la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD). Les dades facilitades pels usuaris s'incorporaran a fitxers de caràcter personal i confidencial dels quals és responsable amec.

 


Inscripció realitzada correctament

© 2020 amec | Gran Via de les Corts Catalanes 684, Pral. 08010 Barcelona
  • BforPlanet.jpg
  • TheGlobalCompact.jpg
  • ITMA.jpg
  • Exportarparacrecer.jpg
  • icca.jpg
  • UNE.jpg
  • SEGELL-AGENTS-VERTICAL-SENSE-DATA.png