Logo AMEC

Gestió del conflicte i d'altres converses difícils

Quins beneficis obtindrem

  • Desplegar lideratge útil per mobilitzar i desenvolupar persones.
  • Desafiar-se a si mateixos i desafiar als seus equips.
  • Ampliar la consciència sobre l'impacte de la seva forma d'actuar.
  • Generar un clima inclusiu i positiu que permeti aflorar el talent de les persones.
  • Gestionar de manera constructiva els canvis.
  • Abordar converses necessàries per millorar la manera com “treballem junts” i la millora dels resultats.
  • Desbloquejar situacions improductives.
  • Impulsar la responsabilitat i el compromís dels equips.
  • Generar un futur desitjat comú, per fer que les persones vulguin o acceptin mobilitzar-se.
  • Desenvolupar l'assertivitat, mitjançant l'enllaç de confiança amb els altres.
  • Generar una cultura de transparència i agilitat.
  • Utilitzar la millor estratègia per fer front als conflictes que es generen

Contingut del Programa

Primera sessió:

El triangle de les converses: Efectivitat, persones i relació Matriu dels equips d'alt rendiment: seguretat psicològica + accountability.

 

2 valors fonamentals en joc.

  • Habilitats conversacionals:
    • Desenvolupament de la comunicació assertiva:
      • Davant de l'agressivitat i la passivitat: pautes per a una comunicació assertiva. 
      • Pràctiques de silenci i de violència: observar els senyals i contrarestar-los.
      • Test per a l'autodiagnòstic del propi estil sota pressió
      • 5 Tipus de persones amb qui és difícil conversar
    • Desenvolupament de l'escolta empàtica: empatia cognitiva i empatia emocional
      • Converses específiques:
        • Dir No
        • Posar límits

Segona sessió

  • Altres converses específiques:
    • Donar i rebre feedback: Model Coipp i gestió emocional.
    • Implementar en els equips decisions impopulars ja preses: Metodologia de 5 passos per comunicar-les i 7 passos per gestionar-les.
    • Realitzar un seguiment: distingir-lo del control + pautes

Tercera sessió:

  • Tipus de conflicte. La metodologia per identificar els 4 tipus de conflicte.
  • Fonts organitzatives i individuals més freqüents.
  • Etapes d´un conflicte.
  • Estratègies de resolució de conflictes, quan i com aplicar-les
  • Negociació:  habilitats dinfluència, persuasió i control emocional

Quarta sessió: 

Entrenar els continguts tractats de manera aplicada mitjançant la tècnica de rol playing. Per això, Abiwell oferirà casos que reflecteixin situacions habituals difícils de gestionar per als managers. Això no obstant, es fomenta que siguin els mateixos participants els que elegeixin, entre els seus propis casos, els casos que volen entrenar.

 

METODOLOGIA


La metodologia és vivencial i pràctica, basada en “learning by doing”, amb exposicions de continguts, per part del professor, de màxim 20 minuts seguits, alternant amb reflexions i dinàmiques interactives en què tots participen.

Aprendre és saber fer: es facilita que els participants puguin transferir els aprenentatges d'aula a la realitat laboral mitjançant:

  • pautes clares i concises per activar els conceptes i models
  • reflexions i anàlisis a classe aplicades als seus casos.
  • entrenament a classe amb la tècnica del rol-playing, simulació.
  • s'impulsa la implementació dels continguts, així com la reflexió posterior, mitjançant un suggeriment de pla d'acció.

Formadora

Àngels Pons

Formadora de directius i managers a Lideratge, Gestió d'equips i Canvi cultural. Sòcia fundadora d'Abiwell Lideratge i Coaching i d'Abiwell Escola de Coaching, acreditada per la International Coaching Federation. Coach amb més de 5.000 hores de coaching. Llicenciada en Ciències Econòmiques i PDD a Esade.

© 2023 amec | Gran Via de les Corts Catalanes 684, Pral. 08010 Barcelona
  • BforPlanet.jpg
  • TheGlobalCompact.jpg
  • ITMA.jpg
  • Exportarparacrecer.jpg
  • icca.jpg
  • UNE.jpg
  • SEGELL-AGENTS-VERTICAL-SENSE-DATA.png
  • Logo ACCIÓ integrat vertical CAT 004.png