La situació actual dels ports espanyols ha estat impactada significativament pel bloqueig del Mar Roig, fet que ha portat a una reconfiguració de les rutes marítimes globals. Aquest bloqueig, causat per atacs i tensions a la regió, ha obligat moltes navilieres a desviar els seus vaixells a través del Cap de Bona Esperança, la qual cosa ha generat un augment en el tràfic de contenidors als ports mediterranis, especialment a Espanya.
Els ports de València, Algesires i Barcelona han experimentat un increment considerable a l’activitat de transbordament. Aquesta allau de mercaderies ha alentit les operacions a port i en conseqüència es tenen demores de diversos dies en les operacions de càrrega i descàrrega de vaixells als ports i això en moltes ocasions està ocasionat que les navilieres omitin escales (blank sailing) als seus serveis regulars tenint com a conseqüència canvis en els itineraris de les mercaderies que han d’entrar i sortir dels ports, així com possibles problemes en la disponibilitat d’equips al port.
Les navilieres que operen als ports espanyols estan enfrontant diversos problemes a causa de l’increment de trànsit causat pel bloqueig del Mar Roig. Alguns dels principals desafiaments són:
- Congestió i Capacitat Limitada: L’allau de vaixells de contenidors ha portat a una congestió als principals ports, com València, Algesires i Barcelona. Encara que aquests ports estan treballant per gestionar laugment de càrrega, la infraestructura i la capacitat d’emmagatzematge estan sota pressió constant.
- Retards a l’operativa: La reconfiguració de rutes i l’augment del trànsit han provocat retards en la càrrega i la descàrrega de contenidors. Els ports s’han hagut d’adaptar ràpidament per evitar el col·lapse, però encara s’enfronten dies complicats pel reajustament d’operacions.
- Augment de Costos Operatius: Les rutes més llargues i el major temps de trànsit han incrementat els costos operatius de les navilieres. Això es deu en part al consum més gran de combustible i als costos associats amb el maneig d’un volum més gran de càrrega en un període curt de temps.
- Gestió de Contenidors Buits: La reestructuració de les rutes marítimes ha resultat en un augment significatiu de contenidors buits als ports mediterranis. Això genera desafiaments addicionals en la gestió i l’emmagatzematge d’aquests contenidors i afecta l’eficiència de les operacions portuàries.
- Requisits Logístics i Administratius: Les navilieres han de bregar amb els requisits addicionals de logística i administració per redirigir el trànsit de vaixells. Això inclou la coordinació amb autoritats portuàries i la gestió de documentació duanera per a les mercaderies en trànsit.
En resum, encara que els ports espanyols estan beneficiant-se econòmicament de la situació, les navilieres enfronten una sèrie de problemes operatius i logístics que compliquen la seva eficiència i augmenten els seus costos.
Davant d’aquestes situacions els demanem que puguin tenir molta comunicació amb el nostre equip de pricing marítim perquè els puguin informar quins són els millors serveis que es poden oferir actualment. No servirà de res presentar o tenir una tarifa més baixa si no hi ha serveis disponibles a aquest nivell de preu.
Aquí trobaràs el directori de contactes de 3LG LOGISTICS per poder estar s la teva disposició i poder donar les millors alternatives de servei.