La pandèmia, que ha comportat l’anul·lació de fires i les dificultats per viatjar i contactar de forma directa amb els clients, han donat la màxima rellevància al màrqueting digital i a les formacions que amec està desenvolupant perquè les empreses industrials generin noves oportunitats de negoci.
Així ho ha posat de manifest una vegada més el gran èxit de l’última convocatòria, dedicada a com treure el màxim profit a LinkedIn com a eina comercial. Durant dos dies, els participants han pogut conèixer les grans possibilitats que brinda aquesta xarxa professional, que permet arribar als contactes que més interessen. Com localitzar-los, contactar-i entaular una relació comercial profitosa ha estat objecte d’unes sessions molt pràctiques, en les quals ha destacat la gran participació i interès dels assistents. A causa de la gran demanda i a les places limitades d’aquesta formació, amec tornarà a repetir-la en breu (estigueu atents a la programació de l’agenda).
Aquestes formacions estan especialment dirigides a les empreses industrials, amb eines i consells específics perquè elaborin les seves estratègies i els posin en pràctica per obtenir els millors resultats. La formació d’amec en Màrqueting digital especialitzat en la indústria continua ara amb el Cicle de Màrqueting Digital, que integra quatre mòduls que aprofundeixen en les eines imprescindibles que han de trobar-se en l’estratègia de màrqueting digital de l’empresa industrial. Cadascun dels mòduls pot cursar de forma independent, segons les necessitats de cada empresa.
El primer tracta el posicionament orgànic en cercadors per a empreses industrials. Les empreses participants podran desenvolupar un pla d’acció pas a pas per optimitzar el seu posicionament orgànic als cercadors i així aconseguir que els trobin potencials clients que busquen els seus productes o serveis en diferents llocs de l’món. El segon mòdul mostrarà com fer campanyes rendibles a Google Ads perquè els clients potencials les vegin i es generin oportunitats de negoci. El tercer cicle tractarà sobre com integrar les xarxes socials en l’estratègia de Màrqueting i comercial de l’empresa industrial, amb un marc metodològic que permeti definir uns objectius mesurables alineats. Es mostrarà com crear un pla d’acció efectiu en les xarxes socials més proclius per al sector industrial i com les noves plataformes publicitàries de Twitter poden contribuir a generar més oportunitats.
Finalment, mesurar el resultat de les accions és imprescindible per millorar-les i augmentar el retorn de la inversió. Per això es dedica l’últim mòdul a una formació sobre Google Analytics, dirigit a conèixer com trobar, interpretar i personalitzar a Google Analytics aquelles mètriques més rellevants per a les empreses industrials. En aquestes sessions es treballarà amb un compte real per veure com prendre decisions fonamentades i optimitzar el rendiment de el pla de màrqueting digital.
Els participants destaquen d’aquesta formació que es treballa i es posa com a exemples els casos de les seves pròpies empreses, el que permet veure errors i encerts propis i d’altres empreses industrials.